[size=30] Instructiuni Pawno[/size]
Partea 1 a tutorialului
[*]
Ce sunt instructiunile? Instructiunile sunt acele "comenzi" care au memorate executarea unui program.[/li]
[*]
In limbajul de programare,instructiunile sunt de 3 feluri:Conditionali(se executa daca datele introduse corespund cerintelor introduse,Repetitiv(care tinde sa upgradeze informatia introdusa si,cu ajutorul unei functii,sa o proceseze)si Liniare(instructiuni simple,ce ocupa o singura linie in script)[/li]
Lista instructiunilor din PAWNO sunt:
*Conditionale:if,else,else if,switch
*Repetitive:while,for,do while,if-goto
*Liniare:goto,break,continue si return
Sa incepem explicarea cu Instructiunile Conditionale...
[size=12pt]1.IF(este instructiunea care se executa DACA conditia introdusa este corecta)
[/size][pawn]/*Exemplu IF*/
new a;
//////
a = 5;
if(a == 5) return print("a este 5");
[/pawn][size=12pt]
2.ELSE(este instructiunea ceare se executa daca prima conditie(precizata cu ajutorul instructiunii IF este falsa,se v-a executa instructiunea 2)
[/size][pawn][size=12pt]/*Exemplu ELSE*/
new b;
b = 5;
if(b == 4)
{//Nu se va executa//
print("b este 4");
}
else
{//Se v-a executa//
print("b este 5");[/size][/pawn][size=12pt]
3.ELSE IF(este instructiunea care se v-a executa daca valoarea introdusa este adevarata,un mic exemplu este mai jos)
[/size][pawn][size=12pt]new c = 6;
if(c == 1)
{//Nu se v-a executa//
print("c este 1");
}
else if(c = 6)
{//Se v-a executa//
print("c este 6");
}
else //Daca c este o alta valoare(ORICE VALOARE INAFARA DE CELE PRECIZATE MAI SUS)
{//Nu se v-a executa//
print("c este alta valoare");
}
[/size][/pawn][size=12pt]
4.SWITCH(este varianta mult mai simpla la if,else if,else)
[/size][pawn][size=12pt]new d = 2;
switch(d)
{
case 1:
{//Daca d este 1
print("d este 1");
}
case 2:
{//Daca d este 2
print("d este 2");
}
default:
{//Daca d este orice alt numar
print("d este un numar inafara de 1 si 2");
}
}[/size][/pawn][size=12pt]
Pentru aceasta zi v-am introdus in lumea instructiunilor cu acest tutorial.In urmatorul tutorial va voi explica instructiunile liniare!!
[/size][size=25pt]Partea 2[/size][size=12pt]
In aceasta parte a tutorialului va voi explica functiilde de tip Liniare
1.GOTO(Este instructiunea care v-a sari peste un anumit cod,pana la cel precizat in instructiune)
[/size][pawn][size=12pt]/*Exemplu GOTO*/
new e;
//Dupa definirea variabilei,poate urma un cod//
goto e;
//Codul scris pana la variabila e,nu va fi executata//
print ("Acest cod nu v-a fi executat");
e = print("Am ajuns la variabila,de aici,scriptul va fi executat");
//Alt cod...//[/size][/pawn][size=12pt]
2.BREAK(Aceasta instructiune v-a intrerupe o alta instructiune(de obicei,o instructiune repetitiva)
[/size][pawn][size=12pt]/*Exemplu BREAK*/
new f;
if(f == 3) break;[/size][/pawn][size=12pt]
3.CONTINUE(Instructiunea "Continue" v-a trece peste o repetare(folosita de obicei intr-o functie Repetitiva))
[/size][pawn][size=12pt]/*Exemplu CONTINUE*/
for(new g=0,g<100,g++)
{
if(g == 1) continue;
printf("G este %d",g);
}[/size][/pawn][size=12pt]
4.RETRUN(Aceasta instructiune v-a aduce(dupa executarea instructiunii anterioare) o valoare,o functie,etc.
[/size][pawn][size=12pt]new h;
if(h <= 15) return print("h este mai mic decat 15!!!");[/size][/pawn][size=12pt]
Acesta a fost sfaristul celui de-al doilea tutorial.In urmatorul tutroial,va voi explica instructiunile de tip REPETITIV.
[/size][size=18pt]Daca v-am ajutat,va rog sa lasati un comentariu.Daca nu va place nu lasati comentariu asa...Daca este vre-o greseala in tutorial,invit adminii sa o corecteze![/size]